top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal

BINNENVAARTTAAL


de binnenvaart encyclopedie op internet


Aanvullingen en correcties zijn welkom.


mvs 'Randwijk'


Deel 2: De bouw.



Deel: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, inhoudsopgave.


spanten
Het schip in aanbouw op de werf  Piet Hein te papendrecht.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


afbouw
Er wordt nog druk gewerkt maar de romp lijkt toch bijna af te zijn.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


achter
De Randwijk kreeg net als de andere R-schepen twee schroeven in tunnels. De Randwijk was echter de enige met drie roeren. (Men kan de taatst voor het middelste roer zien zitten).
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


5
Twee van deze Bolnes zwaargewichten, 200pk elk, gaan voor de voortstuwing zorgen.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


4
Terwijl er op de werf druk gewerkt wordt, is men ook elders actief geweest. Dit model behoort thans tot de collectie van het Scheepvaartmuseum in Amstedam.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


b45
28 maart 1949: bij het kantoor te Amsterdam voor de deur in afwachting van een 'proefvaart' met genodigden.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


7
De gezagvoerder op de nieuwe Randwijk werd J. A. Strijp.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


pv1
Het moment van de 'proefvaart' nadert. Voor de genodigden is de loopplank uitgelegd en zijn een paar stoeltjes klaar gezet. De houten brug met aansluitende 'gangboord overkapping', aan boord 'viaduct' genoemd,
vormen een sierraad voor het schip.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)


b46
Aan boord worden ze door de kapitein ontvangen.
Inzender: Do Strijp. (groter formaat)

Deel: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.


Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Amsterdam.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken