top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal

BINNENVAARTTAAL


de binnenvaart encyclopedie op internet


Aanvullingen en correcties zijn welkom.


Blusvaartuigen

Deel 2



Naar deel 1.
Naar menu diverse vaartuigen.


feuerloschboot-bonn30071988schuitemaker
De "Feuerloschboot Bonn" komt wel nooit in onze wateren, neem ik aan, maar ik wilde U het plaatje toch niet onthouden.
Foto: Leo Schuitemaker, Bonn 30 juli 1988.(groter formaat)


minderman-rpa11-b
Incidentenbestrijdingsvaartuig van de Rotterdamse havendienst: RPA 11. De RPA 10 ,11, 12, 13  en 16 zijn vrijwel indentieke schepen. Naast hun normale taken kunnen deze vaartuigen ook ingezet worden bij brandbestrijding, oliebestrijding, gewondenvervoer, etc.
Foto: Carlo Minderman. (groter formaat)


hd14voorschip.jpg
De meeste overheidsvaartuigen beschikken sinds de jaren zeventig over een blusuitrusting. Afhankelijk van het schip, het werkgebied en andere voor dat doel geëigende vaartuigen in de regio, is de uitrusting meer of minder uitgebreid en geavanceerd.
Foto: Pieter Klein. Amsterdam begin jaren negentig. (groter formaat)

Zie verder bij Afbeeldingen Havendiensten.

furie-3-2317397willemstad15092007schuitemaker001
Het bergingsvaartuig annex sleepboot Furie 3 is tevens inzetbaar als blusvaartuig. Het Rijk heeft een zogenaamde waakvlamovereenkomst met de eigenaar, waardoor het schip inzetbaar is bij branden op de diverse wateren rondom haar thuishaven Dintelsas.
De Furie 3 werd in 1985 op de werf van Stapel te Zaandam gebouw. Het schip meet 22,4 x 7,1 x 1,8 meter en beschikt over vier 340 pk DAF motoren. [SchepenDB]
Foto: Leo Schuitemaker, Willemstad 15 spetember 2007.(groter formaat)


ocean-v-den-bommel-willemstad
Bergingsvaartuig/blusvaartuig 'Ocean V' uit Den Bommel
vervult een zelfde rol in dat gebied.
Foto: Leo Schuitemaker, Willemstad 15 spetember 2007.(groter formaat)

Zie verder bij Afbeeldingen sleep-bergingsvaartuigen.




Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Amsterdam.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken