top
terug


BINNENVAARTTAAL


de binnenvaart encyclopedie op internet


Aanvullingen en correcties zijn welkom.



Sleep–bergingsvaartuigen



Naar menu diverse vaartuigen.


furie-3-2317397willemstad15092007schuitemaker001
Het bergingsvaartuig annex sleepboot Furie 3 is tevens inzetbaar als blusvaartuig. Het Rijk heeft een zogenaamde waakvlamovereenkomst met de eigenaar, waardoor het schip inzetbaar is bij branden op de diverse wateren rondom de thuishaven Dintelsas.
De Furie 3 werd in 1985 op de werf van Stapel te Zaandam gebouw. Het schip meet 22,4 x 7,1 x 1,8 meter en beschikt over vier 340 pk DAF motoren. [DB 02317397]
Foto: Leo Schuitemaker, Willemstad 15 spetember 2007.(groter formaat)


furie-3-2317397willemstad15092007schuitemaker
De bergingsvaartuig/sleepboot Furie 3 met watergordijn rond de romp. Te zien zijn drie hydraulische armen voorzien van een schuim-waterwerper.
Foto: Leo Schuitemaker, Willemstad 15 spetember 2007.(groter formaat)


003
De bergingsvaartuig/sleepboot Furie 3. Toont een hele kerstboom aan lichten en antennes. Achter de stuurhut bungelt
zoals het een goed schip betaamt de scheepsbel.
Foto: Leo Schuitemaker, Willemstad 15 spetember 2007. (groter formaat)


ocean-v-den-bommel-willemstad
Bergingsvaartuig/blusvaartuig 'Ocean V' uit Den Bommel vervult een zelfde rol vanuit die thuishaven. Ook hier lijkt voldoende bluscapaciteit aanwezig.
Foto: Leo Schuitemaker, Willemstad 15 spetember 2007.(groter formaat)


006
Zo te zien kunnen ramen en toegangen van dit vaartuig stevig gesloten worden. Hoe het verder met de voorzieningen in zake
het werken bij calamiteiten staat is me niet bekend.
Foto: Leo Schuitemaker, Willemstad 15 spetember 2007. (groter formaat)





Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken