Één van de vele tunnels waar België en Frankrijk zo beroemd (of
berucht) om zijn. Bij deze tunnel worden de schepen met een electrisch
lokomotiefje door de tunnel getrokken. De eventuele jaagpaarden moesten
in veel gevallen over de heuvel heen lopen.
Inzender postkaart: 'KvM'.
Minstens een
drietal spitsen worden met een electrische locomotief
de tunnel door getrokken.
Inzender postkaart: 'KvM'.
Een spits
verlaat de sluis.
Inzender postkaart: 'KvM'.
Een mooie
Luxe-motor met hijstuig. Op de wal een elevator. Ik heb vernomen dat
deze elevator met een jacobsladder
werkt; mag men het dan nog een elevator noemen?
Inzender postkaart: 'KvM'.
Inzender
postkaart: 'KvM'.
Links een
houten Waal.
Inzender
postkaart: 'KvM'.
Links, min
of meer tussen wal en schip, een baquet, wat de rest is? Daar kan ik
alleen maar naar gokken; kasten misschien? Beide bijboten lijken een
Hollandse boten te zijn.
Inzender
postkaart: 'KvM'.
Een wel zeer
scherp motorscheepje drijft van rechts dit beeld binnen.
Inzender
postkaart: 'KvM'.
Pont des
Trous, Doornik, waarvan de bouw in 1304 begon. Deze foto stamt van voor
WOII, want daarna is, ten behoeve van de scheepvaart, de
middendoorvaart (tenkoste van de andere openingen) verruimd. (E>Meer
informatie.) In 2019 is men begonnen met de sloop van dit middeleeuwse
bouwwerk onder toezegging dat het elders weer opgebouwd zal worden.
Zelfs niet iedere schipper is daar blij mee. Inzender postkaart: 'KvM'.
Een fraai
plaatje met een spits en een standerdmolen. Het water in kwestie is de
Ringvaart in Brugge.
Inzender
postkaart: 'KvM'.
De sleepboot
heeft het model van een Amsterdammer. De forse schoorsteen wijst op de
aanwezigheid van een stoommachine! Tegen de brug een sleepspits.
Onder de brug door varend komt men in de Muidekom. Brug is inmiddels
vervangen.
Inzender
postkaart: 'KvM'.