top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal

BINNENVAARTTAAL


de binnenvaart encyclopedie op internet


Aanvullingen en correcties zijn welkom.


Groep(s)letters




Tekst en uitleg.

1952-1
1952-2
De wijziging van de maatregel schepen 1948, die in 1952 ingevoerd werd, was waar de 'groepletter' op gebaseerd was/is.
(groter formaat)
Bladzijde 2 van de wijziging.
(groter formaat)

Naar: Oorspronkelijke tekst van de "maatregel schepen 1948":
blz. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14.


1952-3
1952-4
Uit de toelichting blijkt dat er achter de maatregel staatsgeheimen schuil gaan.
(groter formaat)
Het blijkt een defensiemaatregel te zijn, die, om niet op te vallen, stiekem aan de maatregelen i.v.m. de teboekstelling van schepen toegevoegd wordt. (groter formaat)

hdg1
hdg2
De brief waarin de schipper/eigenaar medegedeeld wordt welke letter hij op het schip aan dient te brengen.
Inzender: Harry de Groot. (groter formaat)
Nadere instructies omtrent het aanbrengen van de omcirkelde letter op
de achterzijde van de brief.
Inzender: Harry de Groot. (groter formaat)

hdg5
hschuitemaker-eckewart%20
De bij de brief ingesloten, door de schipper in bijgeleverde enveloppe te retourneren  ontvangstbevestiging.
Inzender: Harry de Groot.(groter formaat)
De letter H aangebracht op het sleepschip Eckewart.
Foto: Archief H. Schuitemaker. (groter formaat)

ton-de-hoog-0-letter1
0-letter2
De toekenning van de letter K
aan het beurtschip 'De tijd zal 't leeren V'.
Inzender: T. de Hoog. (groter formaat)
De achterkant van nevenstaand vel.
(groter formaat)

omcirkelde-letter2
De toekenning van de letter Z aan de sleepboot Bejo.
Inzender: A. Schroot. (groter formaat)







Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Amsterdam.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken