top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.



Mechanische keerkoppelingen



Naar Menu Motoren.


zonder
Een Brons keerkoppeling tijdens een reparatie. De keerkoppeling was geplaatst achter de 3 cilinder 120 pk Brons in de coaster 'Kwiek'.
Foto: Pieter Klein, Harlingen 1981. (groter formaat)


zonder
Een door de 'Industrie' geproduceerde keerkoppeling. Het was vroeger vrij gebruikelijk dat de motorfabrikant ook de keerkoppeling leverde en dat deze samen op één frame samengebouwd waren.
Foto: Jan Meppelink, 18 februari 2005.(groter formaat)


zonder
Een Kromhout keerkoppeling achter een Kromhout M1 gloeikopmotor.
Foto: Pieter Klein, Sneekermeer, september 2002. (groter formaat)


zonder
Een in Gent door G. Landrieu gebouwde keerkoppeling. De keerkoppeling was geplaatst achter een ABC diesel.
Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motorenmuseum Nieuwe Niedorp.
(groter formaat)


zonder
Een weer bovenwater gekomen Rijsdijk mechanische keerkoppeling. Bij de snellopende dieselmotoren is de keerkoppeling vaak met behulp van een speciaal vliegwieldeksel vast met de motor verbonden.
Foto: Pieter Klein, Lisse, 10 mei 2015. (groter formaat)


zonder
Een keerkoppeling van het merk van Rossum neem ik aan. De keerkoppeling was tenminste gekoppeld aan een motor van dat merk.
Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motorenmuseum Nieuwe Niedorp.
(groter formaat)


zonder
Een Gardner keerkoppeling. Het vreemde mechanisme beperkt het 'gas' wanneer de keerkoppeling in zijn achteruit of vrijloop staat. De trekstang linksonder is daartoe verbonden met de brandstofpompen. [meer foto's]
Foto: Carla Yvonne Noomen. (groter formaat)


Bestandsrevisie december 2020



Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken