>
Werk in uitvoering,
zie Toelichting
top
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.


Spits Justina-D,


deel 2.



Een bijdrage van: F. Logghe.
Foto's: F. Logghe, Gent, 2008.
Menu fotoseries.

Terug naar deel 1.


px_Justinad_stuurhut
De stuurhut van de Justina-D met voorop twee reddingsboeien. (groter formaat)


px_Justinad_luiken1
Zicht op de luiken en de brugvleugel. Achter de brugvleugel een luik van een herft. (groter formaat)


px_Justinad_luiken2
Detailopname van de stalen luiken met er (vermoedelijk later) bijgelaste handvatten. Het moet hier vermoedelijk om vrij zware luiken gaan gezien deze nergens bevestigd waren en ze nog allemaal aanwezig waren! (groter formaat)


px_Justinad_romp1
Een beetje raadselachtig is deze opgelaste plaat. Misschien alleen maar bescherming (aan bakboord achter zit iets soortgelijks). (groter formaat)


px_Justinad_romp2
De plaat correspondeert met een naad in het gangboord, maar de aanliggende hoeklijnen lijken ononderbroken te zijn. (groter formaat)


px_Justinad_compleet
Zijaanzicht van de Justina-D. Net zoals de meeste oudere spitsen beschikt het schip toch over een zekere zeeg. (groter formaat)


px_Justinad_tabernakels
De tabernakels aan het begin van de den. (groter formaat)


px_Justinad_mast
De mastkoker van de lichtmast tussen twee buizen. Vanwaar deze buizen? Ventilatie of zijn het voormalige pompkokers? (groter formaat)


px_Justinad_kop
De kop van de Justina-D met twee klipankers. (groter formaat)


px_Justinad_boeisel
Het boeisel (of noemt men het verschansing?)van de Justina-D. Merk centraal op de foto het toegangsluik tot het vooronder. (groter formaat)


Naar deel 1.




© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken