M 274

  • Eerst bekende gegevens
  • Gebouwd met de naam H 419
  • Bouwjaar 1940
  • Bouwnummer 1443
  • Bouwwerf Schiffswerft Übigau, Dresden, Duitsland
  • Rederij Monopool
    Wasserstraßen- und Schifffahrtsamt
  • 1ste eigenaar Reichsschleppbetrieb Hannover in Hannover
  • Nationaliteit Duitsland,
  • Extra informatie Vanaf 1968 deed de boot dienst als ijsbreker.
  • Laatste naam EIS ED 2
  • Scheepstype Motorsleepboot
  • Gesloopt in 2012
  • Eigenaar ED Line in Berlin

Mutatie

  • # Jaar Scheepsnaam Eigenaar
  • 1. 1940 H 419 Reichsschleppbetrieb Hannover in Hannover
    Gegevens mutatie 1

    ScheepstypeMotorsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarReichsschleppbetrieb Hannover in Hannover

    Tonnage
    Lengte2246
    Breedte585
    Diepgang182
    VoortstuwingDeutz ?
  • 2. 1941 M 431 Bundesschleppbetrieb Minden in Minden
    Gegevens mutatie 2

    ScheepstypeMotorsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarBundesschleppbetrieb Minden in Minden

    Tonnage
    Lengte2246
    Breedte585
    Diepgang182
    VoortstuwingDeutz ?
  • 3. 1962 M 274 Bundesschleppbetrieb Minden in Minden
    Gegevens mutatie 3

    ScheepstypeMotorsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarBundesschleppbetrieb Minden in Minden

    Tonnage
    Lengte2246
    Breedte585
    Diepgang182
    VoortstuwingDeutz 2 x 230 pk
  • 4. 1968 M 274 WSA in Meppen
    Gegevens mutatie 4

    ScheepstypeMotorsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarWSA in Meppen

    Tonnage
    Lengte2246
    Breedte585
    Diepgang182
    VoortstuwingDeutz 2 x 230 pk
  • 5. 19xx E 1575 WSA in Meppen
    Gegevens mutatie 5

    ScheepstypeMotorsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarWSA in Meppen

    Tonnage
    Lengte2246
    Breedte585
    Diepgang182
    VoortstuwingDeutz 2 x 230 pk
  • 6. 2011 EIS ED 2 ED Line in Berlin
    Gegevens mutatie 6

    ScheepstypeMotorsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarED Line in Berlin

    Tonnage
    Lengte2246
    Breedte585
    Diepgang182
    VoortstuwingDeutz 2 x 230 pk
Foto: Archief Jürgen Schirsching - M 431 - Minden - circa 1960