Home
Over ons
Bestuur
Ambassadeur
Doelstelling
Promotiefilm
Maritieme Studiereizen / Excursies
De Binnenvaartschepen
Nieuws
Agenda
Veerdienst 3
Geschiedenis
Specificaties
Foto’s
Verhuur
Rondvaarten
Vaartijden
Catering
Tarieven
Contact
Route
Lid worden
Home
Over ons
Bestuur
Ambassadeur
Doelstelling
Promotiefilm
Maritieme Studiereizen / Excursies
De Binnenvaartschepen
Nieuws
Agenda
Veerdienst 3
Geschiedenis
Specificaties
Foto’s
Verhuur
Rondvaarten
Vaartijden
Catering
Tarieven
Contact
Route
Lid worden
Foto: Archief Wim Suijkerbuijk
Foto: Archief Wim Suijkerbuijk - Johanna - Proefvaart in 1903
Foto: Collectie Jens Lieven - Theodor - Liggend in Obermörmter.
Foto: Collectie Jens Lieven - Theodor - Omstreeks 1940
Foto: Fritz Bubenheim, archief Jan Vos - Theodor
1
/ 5
THEODOR
Bekijk alle media
Eerst bekende gegevens
Gebouwd met de naam
Johanna
Bouwjaar
1903
Bouwwerf
Huiskens & van Dijk, Dordrecht, Nederland
1ste eigenaar
G. Schless Sr. in Ginderich-Perrich
Nationaliteit
Duitsland,
Extra informatie
In 1944 werd de boot door door oorlogshandelingen onherstelbaar beschadigd. In 1951 als wrak gesloopt.
Laatste gegevens
Gegevens
Laatste naam
Theodor
Scheepstype
Stoomsleepboot
Gesloopt in
1947
Eigenaar
Th. Lieven & Söhne in Obermörmter
Eerste bekend
Laatste bekend
Tonnage
Lengte
2657 cm
2657 cm
Breedte
542 cm
542 cm
Diepgang
180 cm
180 cm
Voortstuwing
Stoommachine (Huiskens & van Dijk) 240 ipk
Stoommachine (Huiskens & van Dijk) 270 ipk
Mutatie
#
Jaar
Scheepsnaam
Eigenaar
1.
1903
Johanna
G. Schless Sr. in Ginderich-Perrich
Gegevens mutatie 1
Scheepstype
Stoomsleepboot
EU-/ENI nummer
Eigenaar
G. Schless Sr. in Ginderich-Perrich
Tonnage
Lengte
2657
Breedte
542
Diepgang
180
Voortstuwing
Stoommachine (Huiskens & van Dijk) 240 ipk
2.
1927
Theodor
Th. Lieven & Söhne in Obermörmter
Gegevens mutatie 2
Scheepstype
Stoomsleepboot
EU-/ENI nummer
Eigenaar
Th. Lieven & Söhne in Obermörmter
Tonnage
Lengte
2657
Breedte
542
Diepgang
180
Voortstuwing
Stoommachine (Huiskens & van Dijk) 270 ipk
Foto: Archief Wim Suijkerbuijk - Johanna - Proefvaart in 1903