De Daewoo scheepsdiesel aan boord van de steilsteven 'Variatie'.
De motor is van het type L 136; 8,1 liter: 105pk/1500tpm, 125pk/1800tpm, 160pk/2200tpm.
Foto: A. Mud, Leeuwarden 2008. (groter formaat)
De achterzijde van de motor. Naar men zegt, heeft een MWM ontwerp aan de basis van deze motor gestaan.
Foto: A. Mud, Leeuwarden 2008. (groter formaat)
De motor vlak na aankomst in de werkplaats. Het merk is verandert in Doosan. Deze Koreaanse firma bestaat reeds sinds 1958.
Foto: A. Mud, Leeuwarden 2008. (groter formaat)
Een Deawoo type L126 TIH. Deze 6 cilinder in lijn motor met turbo en
nakoeling levert 360pk bij 2000 tpm.
René te Pas, Nijkerk 7 oktober 2011. (groter formaat)
De motor vanuit een ander standpunt gezien.
René te Pas, Nijkerk 7 oktober 2011. (groter formaat)
Een drie cilinder Daimler-Benz van het type M203 (A of B)
Foto: Pieter Klein, 24 september 2010,
Motoren museum Nieuwe Niedorp. (groter formaat)
Een Daimler-Benz. Gert Schouwstra schrijft hierover: "Deze Daimler-Benz is dacht ik een
type M204B of M204A. Deze loopt 750-1200 omw/min en is dan 72 tot
120 pk. De cilinderboring is 140 mm en de slag 210 mm, bouwjaar ca.
1950."
Foto: Gert Schouwstra, Sneek. (groter formaat)
Een John Deere motor aan boord van
de maatkast 'Arma'.
Foto: Frederic Logghe, Sluiskil, Februari 2007. (groter formaat)
De condities waaronder de foto gemaakt is, was niet best.
Demag laat er echter geen twijfel over bestaan van welk merk deze motor
is.
Foto: Pieter Klein, 24 september 2010,
Motoren museum Nieuwe Niedorp. (groter formaat)
Deville, Charleville (Fr) richtte zich voornamelijk op motoren voor de landbouw.
Maar misschien dat wel eens eentje in de binnenvaart verdwaald geraakt is.
Foto: Pieter Klein, 24 september 2010,
Motoren museum Nieuwe Niedorp. (groter formaat)