>
Werk in uitvoering,
zie Toelichting
top
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.


Sleepvaart 3



Naar menu Sleepvaart.


slb_corrie_slb_rodeur
In de categorie aardige plaatjes: deze sleep
met de sleepboot Rodeur (E> SchepenDB), de bok Bergse Maas,
het ponton Donge en de achterboot Corrie (E> SchepenDB).
Foto: Leo Schuitemaker, Rotterdam 18 april 2007. (groter formaat)


slb_rodeur
En dezelfde sleep van de andere kant gezien.
Foto: Leo Schuitemaker, Rotterdam 18 april 2007. (groter formaat)


slb_en_avant_28
Tegenwoordig heeft men een voorkeur voor duwen, maar als de lading hoog is, is slepen toch wel een uitkomst. De En avant 28 (SchepenDB) in de Volkeraksluizen.
Foto: Leo Schuitemaker, 13-08-2006. (groter formaat)


slb_amstelstroom
Sleepboot 'Amstelstroom' sleept een aardige woonark.
Een onbekende sleepboot aan de achterzijde fungeert als 'dynamisch roer'.
Foto: R. Mulder, Den Helder. (groter formaat)


slb_njord_met_woonark
Is de duwsleepboot 'Njord' in dit 'samenstel' de stuwende of de sturende kracht?
Foto: R. Mulder, Den Helder. (groter formaat)


slb_noord_met_ark
Sleepboot 'Noord' en stuurhulp 'Wisselstroom' brengen een ark over woelig water.
De daklijst schijnt tegen het ruwe weer, of was het misschien een brug
die gepasseerd moest worden, niet bestand.
Foto: R. Mulder, Den Helder. (groter formaat)


slb_boreas_met_swiss_sapphire
Het slepen van het nieuwe passagiersschip "Swiss Sapphire".
De sleepboot in voorspan is de Boreas, [SchepenDB.]
Foto: Leo Schuitemaker, Nijmegen 7-9-2007. (groter formaat)


slb_typhoon_met_swiss_sapphire
De sleepboot "Typhoon" uit Hardinxveld [SchepenDB.] is de stuwende kracht.
Foto: Leo Schuitemaker, Nijmegen 7-9-2007. (groter formaat)




© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Ede.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Kopie├źn naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn niet toegestaan!
Over het algemeen zullen de inzenders van het materiaal een verzoek
tot het gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken