Extra informatieGebouwd als Friese maat zeilkastje. 1934 zijschroef (lamme arm). 1937 bij Leenman in Zwolle omgebouwd tot motorvrachtschip. 1950 bij Draaisma in Franeker verlengd tot 41,50 m (322 ton). Vanaf 1951 werden de eerste meerdaagse reizen met passagiers gedaan. Van 1955 tot 1978 gevaren voor Rederij Feenstra. 1961 bij Worst in Meppel verlengd tot 49,97 m (400 ton). Tevens voorzien van een nieuw voorschip, nieuwe achterroef en werd de stuurhut voor de roef geplaatst. In de winter van 1963/1964 bij Het Anker in Hendrik-Ido-Ambacht definitief tot cruiseschip omgebouwd (80 pass). Nieuwe motoren in 1937, 1961 en 1973. Op 07-01-1982 brandde het schip in Wijk bij Duurstede totaal uit en zonk hierdoor. Er waren op dat moment geen passagiers aan boord. Het casco werd daarna verbouwd tot sportvissersschip. Bron: Leo Schuitemaker