Dordt in Stoom op lokatie

Voor en tijdens het evenement Dordt in Stoom,  dat gehouden wordt van 29 t/m  31 mei, houdt Leefwerf de Bieschbosch samen met het Binnenvaartmuseum een eigen “feestje” een soort open dag voor de buurt en de wijk.

Er komen een aantal schepen/bootjes bij de Leefwerf  in het Wantij en in de  haven te liggen.

De haven en het voorplein worden op donderdag 28 mei opgeleukt met vlaggen en borden.

Om 17.00 tot 18.30 uur is er voor de aanwezigen een schipperscafé op de MAROT.

Vrijdag 29 mei komen de laatste schepen/bootjes binnen. Van 17.00uur tot 18.30 uur is er schipperscafé op de MAROT.

Zaterdag 30 mei is het binnenvaartmuseum geopend. Op de MAROT is van 10.00 uur tot 20.00 uur het schipperscafé geopend.

Gidsen verzorgen de rondleidingen,  Er is een maritieme boekenkraam en een matrozenkraam voor de kinderen, om een paar knopen  te leren.

De scouting is aanwezig voor touwtjes gooien enz enz.

 

Gevraagd: enthousiaste vrijwilligers om elkaar te helpen.