top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.



Deutz type 536



Naar Menu motoren.


zonder
De omkeerbare Deutz RV6M 536 uit mvs Dolfijn. De motor werd in 1962 gebouwd en levert 375 pk bij 500 tpm.
Foto: René te Pas. Nijkerk 3 mei 2011. (groter formaat)


zonder
Stuurboordzijde van de RV6M 536 uit mvs Dolfijn.
Foto: René te Pas. Nijkerk 3 mei 2011. (groter formaat)


zonder
Stuurboordzijde van de 536 uit mvs Anta. Het is een bekend verschijnsel dat ook de niet bewegende delen van motoren slijten. Ontluchten, bijvullen, vervangen, repareren, het laat allemaal sporen na op de motor.
Foto: René te Pas. Nijkerk 13 mei 2011. (groter formaat)


zonder
De bakboordzijde van bovenstaande motor. Zelfs goed beschermde delen zoals de pasvlakken voor de pakkingen slijten. Als je echter geen reserve spullen voor het grijpen hebt, ontstaan er door tijdgebrek vaak wat achterstallige klusjes.
Foto: René te Pas. Nijkerk 13 mei 2011. (groter formaat)


zonder
De RV 6 M536 is een direct-omkeerbare langzaamloper; 375 PK bij 500 t.p.m. Een kijkje op de voorste helft van de motor. Rechtsboven het inlaatspruitstuk met de luchtfilters (ook zijn hier de klepstoters en tuimelaars te zien). Daaronder in de voorgrond een deel van de brandstofpompen. Aan het achtereinde van de motor de bediening. Het wiel, dat gekoppeld is met een wiel in de stuurhut  is het 'gas' (de toerentalverstelling), daar kort achter de startinrichting en tussen deze twee in ziet men de stang van de omkeerbeweging.
Foto: B v. Roest, Schoonhoven. (groter formaat)


zonder
De achterste helft van deze motor.
Foto: B v. Roest, Schoonhoven. (groter formaat)


zonder
Een omkeerbare 6 cilinder in lijn motor van het type RBV6M 536 deze is goed voor 560pk bij 375 tpm. of 750 pk bij 500 tpm.
Bron: Deutz folderfragment uit de jaren zestig. Inzender: H. Hulsman, Maasbracht.



Bestandsrevisie maart 2021.




Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken