top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal

BINNENVAARTTAAL


de binnenvaart encyclopedie op internet


Aanvullingen en correcties zijn welkom.


Caterpillar type 3508



Naar Menu motoren.


zonder
Een Caterpillar 3508 DI-TTA met een vermogen van 811 pk. De motor werd in 1986 gebouwd. Rechtsachter het enorme luchtfilter, waarvan deze motor er twee heeft. De schipper heeft de zaken fleurig in de verf staan.
Foto: René te Pas. Nijkerk 27 november 2011. (groter formaat)


zonder
De stuurboordzijde van de 3508 Di TTA. Een imposant meterbord, waarbij een flink aantal metertjes ongetwijfeld bedoelt zijn om de turbo's in de gaten te houden.
Foto: René te Pas. Nijkerk 27 november 2011. (groter formaat)


zonder
De twee turbo's en luchtfilters van de 3508. Onder in beeld een netjes opgeschilderde Masson keerkoppeling met aangebouwde hydraulische pomp.
Foto: René te Pas. Nijkerk 27 november 2011. (groter formaat)


zonder
Een andere Caterpillar 3508 DI TAA electronic.
De motor stamt uit 2006 en levert 918pk.
Foto: René te Pas. Nijkerk juni 2012. (groter formaat)


zonder
Ook hier zijn duidelijk de twee turbo's, die de TTA's hebben, te zien. De motor wordt gevolgd door een Masson keerkoppeling met aangebouwde hydrauliekpomp.
Foto: René te Pas. Nijkerk juni 2012. (groter formaat)


zonder
De stuurboordzijde van de motor met tegen de voorzijdes de koelers. Het bedieningspaneel op de motor is bij dit exemplaar komen te vervallen.
Foto: René te Pas. Nijkerk juni 2012. (groter formaat)


zonder
Een 3508 DI TA recht van opzij gezien.
Foto: Jan Meppelink, Waalhaven Rotterdam, februari 2012. (groter formaat)



Bestandsrevisie maart 2021.




Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Amsterdam.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken