Voorkant van een fraaie fabrieksfolder voor het type GB.
Bron: Fabrieksfolder. (groter formaat)
Folder Motortype GB
De uitgebreide beschrijving van de motor.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De voornaamste specificaties en afmetingen.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De fraaie opengewerkte tekening van de machine met de benoeming van de verschillende onderdelen.
Het type GB was een twee-taktmotor met spoelluchtpomp en één uitlaatklep. De zuiger had een holle bodem.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De inbouwmaten van motor, keerkoppeling en toebehoren.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De twee-cilinderversie als aggregaatmotor. De motor levert in dit geval
ca. 100 tot 120 pk bij 375 tpm.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De drie-cilinder uitvoering ca 180 pk bij 320-375 toeren.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De vier-cilinder uitvoering 240 pk.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De spoelpompzijde van de 4 cilindermotor.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De 5 cilinder 300pk.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De 6 cilinder 360 pk.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
Het gelaste frame van dit type motor. De gietijzeren krukaslagers worden
door middel van trekstangen met het cilinderblok dat op de foto nog ontbreekt verbonden.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
Het frame van de voorzijde gezien. Bovenop dit frame wordt dus het bovendeel geplaatst. In eerste instantie waren alle delen, met uitzondering van zuigers, cilinders en enkele kleine delen van plaatstaal.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
Het bovenste deel is aangebracht. Men ziet de transmissie naar nokkenas (links) en spoelpomp (rechts).
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
Aanzicht van de nokkenasruimte met daarboven de brandstofpompen.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De krukas van een zes-cilinder.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
Enkele gegoten delen. Cilindervoering, zuiger en drijfstang.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De cilnderkop met d ruimte voor de tuimelaar. Ook de cilinderkop werd in eerste instantie geheel gelast. Later schijnt men over gegaan te zijn op een gietijzeren cilinderkop.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De spoelluchtpomp met behuizing en deksel.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)
De hogedrukbrandstofpomp, verstuiver en toebehoren.
Bron: fabrieksfolder. (groter formaat)