>
Werk in uitvoering,
zie Toelichting
top
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.


Details splijtbak


Naar menu diverse vaartuigen.


Meppelink-canon-IMG5
Een zeer forse splijtbak "HH 207" uit Hamburg. De achterzijde is verbouwd om de bak voor het duwen geschikt te maken.
Foto: Jan Meppelink,Hardinxveld, 30 juli 2008.(groter formaat)

2
Daar de scheg (roersteven) en schegzool ook gedeeld zijn, zijn er diverse verstevigingen noodzakelijk.
Foto: Jan Meppelink, Hardinxveld, 30 juli 2008. (groter formaat)

Meppelink-canon-IMG3
Ondanks de grootte van het geheel sluit het bijna perfect tegen elkaar aan.
Foto: Jan Meppelink, Hardinxveld, 30 juli 2008.(groter formaat)


Meppelink-canon-IMG4
De kont van splijtbak "HH 206".
Bij mij rijst nu de vraag 'moet men de binnenzijde niet teren?'
Foto: Jan Meppelink, Hardinxveld, 30 juli 2008. (groter formaat)


duwslb_en_baggerb
Ik kan me niet meer herinneren of dit werkelijk een splijtbak was, maar het is er vast wel eentje geweest.
Foto: Pieter Klein, Noordzeekanaal. Jaren negentig. (groter formaat)




© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken