top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.



Motorspits 'Sermar'



Een bijdrage van: F. Logghe.
Foto's, tenzij anders vermeld: F. Logghe.
Menu fotoseries.

px_Sermar_achter
De Sermar werd in 1944 bij Plaquet te Péronnes-lez-Antoing gebouwd. [SchepenDB] In 1970 is een volledig nieuwe roef op het schip gebouwd. In augustus 2007 maakte het schip haar laatste reis in de beroepsvaart.
Sedert oktober 2007 doet de Sermar dienst als woonschip in Brugge. Het schip is sinds 1992 uitgerust met een Cummins motor. Voorheen hebben er voornamelijk GM en Deutz motoren in het schip gestaan. De vorige eigenaars, Serge en Marie (vandaar ook de naam Sermar) hebben 42 jaar geleefd en gewerkt op het schip.
Foto genomen te Hasselt (B) in juni 2007. (groter formaat)


px_Sermar_voor
De Sermar geladen met graan te Hasselt (B). Dit schip was één van de eerste die alluminium luiken had. Dat was zo'n 30 jaar geleden.
Foto genomen te Hasselt (B) in juni 2007. (groter formaat)


px_Sermar_merelbeke
De Sermar in de sluis van Merelbeke.
Foto genomen op 20 oktober 2007. (groter formaat)


px_Sermar_hoofdmotor
De hoofddmotor van het schip, een zes cilinder Cummins van 350pk.
Foto genomen op 20 oktober 2007. (groter formaat)


px_Sermar_voordek
Het voordek met de ankerlier en het vooronderdeksel. Let op de dekken, die nog geölied, i.p.v. geschilderd zijn.
Foto genomen op 20 oktober 2007. (groter formaat)


px_Sermar_ijk
Een welverzorgde ijkschaal. (groter formaat)


px_Sermar_autokraan
Het 'lossen' van de wagen te Brugge, alvorens het definitief aanmeren van de Sermar.
Foto genomen op 20 oktober 2007. (groter formaat)





Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken