top
terug
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.



Hydraulische keerkoppelingen



Naar Menu Motoren.


zonder
Een keerkoppeling van het Koreaanse merk Dong I. Het gaat waarschijnlijk om het type DMT50A of het type DMT70T. Tegen het vliegwieldeksel de oliekoeler.
Foto: A. Mud, Leeuwarden. (groter formaat)


zonder
Nogmaals dezelfde keerkoppeling.
Foto: A. Mud, Leeuwarden. (groter formaat)


zonder
Een Kuypers keerkoppeling van het type BK3 in de voormalige stoomsleepboot 'Nostalgie'. De aandrijvende motor is een Industrie 2D6 110pk bij 500 tpm.
Foto: Pieter Klein, Zwartsluis 14 mei 2010. (groter formaat)


zonder
Een Kuyperskeerkoppeling van het type BK6 achter een Brons 6BG van 390pk.
Foto René te Pas, Nijkerk, 19 november 2013. (groter formaat)


zonder
Het schildje met de gegevens van de keerkoppeling. Dit exemplaar werd in April 1964 opgeleverd.
Foto René te Pas, Nijkerk, 19 november 2013. (groter formaat)


zonder
Een Kuypers hydraulische keerkoppeling achter een 450 PK Bolnes 3 DNL.
Foto: René te Pas, Nijkerk 23 september 2014. (groter formaat)


zonder
Een nogal forse Lohmann keerkoppeling. (folderfragment)
Folder Pagina's op groot formaat:
blz.1, blz.2, blz.3, blz.4, blz.5, blz.6, blz.7, blz.8, blz.9, blz.10, blz.11, blz.12, blz.13, blz.14, blz.15, blz.16, blz.17, blz.18.
Inzender: Gerrit Schut Tzum.


zonder
Een Masson koppeling met aangebouwde hydrauliekpomp. Deze staat achter de bijna 1000pk sterke Caterpillar van het mvs Emerald.
Foto: René te Pas, Nijkerk 27 juni 2012. (groter formaat)


zonder
Een zelfde combinatie achter een iets lager afgestelde Cat in het mvs Toros.
Foto: René te Pas, Nijkerk 26 oktober 2011. (groter formaat)


zonder
Een ander type Masson achter een 862pk Mitsubishi in het mvs Johanna. De keerkoppeling werd geleverd door van Stigt.
Foto: René te Pas, Nijkerk 16 april 2012. (groter formaat)


zonder
MPM of wel Meccanica Padana, Monteverde, is de fabrikant van deze keerkoppelingen. Het bedrijf schijnt later door ZF overgenomen te zijn en nu ZF Italy te heten.
Foto: René te Pas, Nijkerk 4 januari 2012. (groter formaat)


zonder
Een korthalskeerkoppeling van S.K.C. geplaatst achter een 126 PK Volvo.
Foto: Pieter Klein, Leeuwarden rond 2000. (groter formaat)


zonder
Onbekende Twin Disk keerkoppeling achter een  450 pk Caterpillar.
Foto: René te Pas, Nijkerk 5 december 2011. (groter formaat)


zonder
Eveneens een Twin Disk keerkoppeling achter een Caterpillar.
Foto: René te Pas, Nijkerk 14 september 2011. (groter formaat)


zonder
Eveneens een Twin Disk in combinatie met een Caterpillar.
Foto: René te Pas, Nijkerk 2 april 2012. (groter formaat)


zonder
Brochure voor de Velvet keerkoppelingen type 71 & 72.
Pagina's op groot formaat:
omslag, blz.1, blz.2, blz.3, blz.4, blz.5, blz.6, blz.7, blz.8, blz.9, blz.10, blz.11, blz.12.
Inzender: Gerrit Schut Tzum.


zonder
Een hydraulische ZF-keerkoppeling achter een Detroit diesel 16V92T. Daarboven de rood geschilderde wisselstroomdynamo/alternator.
Foto: René te Pas. Nijkerk 28 januari 2012. (groter formaat)


zonder
De keerkoppeling van Zahnradfabrik Friedrichshafen, is op zijn beurt weer voorzien van een hydraulische pomp voor het stuurgerei en dergelijke.
Foto: René te Pas. Nijkerk 28 januari 2012. (groter formaat)


zonder
Een mij onbekend model keerkoppeling achter een Mitsubishi S12.
Foto: René te Pas, Nijkerk 11 augustus 2011. (groter formaat)


zonder
Een mij onbekend type keerkoppeling achter een DAF WS IV.
Foto: René te Pas, Nijkerk  20 september 2011. (groter formaat)


Bestandsrevisie december 2020



Sitemap

© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken