>
Werk in uitvoering,
zie Toelichting
top
banner
Naar de Verenigingssite Naar Binnenvaarttaal
Aanvullingen en correcties zijn welkom.


Spits Hush


Een bijdrage van F. Logghe.
Foto's, tenzij anders vermeld: F. Logghe
Menu fotoseries.
px_Hush_veurne
De Hush werd in 1934 gebouwd bij Baasrode. Het schip heeft de romp van een sleepspits, maar zou volgens informatie van één van de vorige eigenaars echter altijd met motor gevaren hebben. Gezien het schip niet langer over een motor, noch een toegankelijke machinekamer beschikt kan dit niet gecontroleerd worden.
Alvorens naar Gent te komen om er als woonschip te dienen is de Hush jarenlang in Veurne als clublokaal gebruikt.
Foto genomen op 22 augustus 2004 te Veurne. (groter formaat)


px_Hush_kont
De spitsen Saint Antoine, de buitenligger, en Hush te Veurne. De Hush beschikt niet langer over een roer. Beide schepen zijn gebouwd op werven te Baasrode.
Foto genomen op 22 augustus 2004 te Veurne. (groter formaat)


px_Hush_lier
Het ankerlier van de Hush. Het is een dubbelwerks-dubbellier.
Foto genomen op 22 augustus 2004 te Veurne. (groter formaat)


px_Hush_podium
Interieur foto van het ruim van de Hush met het podium. Achter het podium bevonden zich de douches (vroeger machinekamer).
Foto genomen op 22 augustus 2004 te Veurne. (groter formaat)


px_Hush_werf
De Hush net terug van een werfbeurt in Charleroi.
Naast haar de tanker Venus van Navitank.
Foto genomen op 9 april 2006 te Gent. (groter formaat)


px_Hush_gent
De Hush zoals ze er begin 2007 bijlag te Gent. De stuurhut en roef zijn gesloopt. (groter formaat)


px_Hush_roer
De Hush in september 2006 te Gent. Het schip beschikt weer over een roer. Dit is de koproer van de inmiddels gesloopte kempenaar Mousson (groter formaat)




© 1997-heden; Vereniging 'De Binnenvaart', Dordrecht. Redactie: Pieter Klein, Haarlem.
De rechthebbenden kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het gebruik van deze site,
noch voor de gevolgen van het gebruik van de in deze site opgenomen links!
Deze site gebruikt cookies!
Zonder toestemming vooraf, is gehele of gedeeltelijke overname van enig deel uit 'Binnenvaarttaal' verboden! Veel inzenders zullen echter een verzoek tot het (her)gebruik van het getoonde materiaal inwilligen. (meer informatie)
Kopieën naar Facebook, Pinterest, en andere doorgeefluiken zijn echter niet toegestaan!

Deze site is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024x768 px.,

U wordt verzocht eventuele gebreken te melden!  (meer informatie)

Mijn dank gaat uit naar ALLEN, die mij met deze site helpen of geholpen hebben.

Pieter Klein:
Redacteur, auteur, ontwerper en webmaster.



Statistieken