|
Aanvullingen
en
correcties zijn welkom.
Werkspoor
diesels
Naar menu motoren.

|
2
cilinder Werkspoor type TM?? 262
Bouwjaar: 1945.
Vermogen 150 apk. (110 kW) bij 500 r.p.m.
Jammer dat de machinekamer geen totaal opname toestond.
Foto: F. Logghe.
(groter
formaat)
T= trunkzuiger
M= enkelwerkend 4 takt
A= A-frame motor
F= keerkoppeling
S= omkeerbare motor
B= drukvulling
26 = boring 260 mm
2= aantal cylinders
Bron: 'Oliemotoren',
uitg. Born 1962.
De motor is dus waarschijnlijk een
TM?S 262 of TM?F 262 en geen TMFS 262, zoals een bepaalde bron ons wilt
doen geloven! |

|
Reclame
van Werkspoor Amsterdam.
Bron: Oliemotoren (5de druk), uitg. Born.
(groot
formaat)
|

|
De
Werkspoor RUB 1612.
R = Ricardo wervelkamer
U = V-vorm
B = met oplading
H = met nakoeling
16 = cilinder diameter 160mm
12 = aantal cilinders
Bron: Oliemotoren (5de druk), uitg. Born.
(groot
formaat)
|

|
De
omkeerbare Werkspoor TMABS 3910 is goed voor 2100pk bij 275tpm.
T = trunkzuiger
M= enkelwerkend 4-takt
A= A-frame constructie
B= oplading
S= omkeerbare scheepsuitvoering.
39 = cilinder diameter 390mm
10 = aantal cilinders
Bron: Oliemotoren (5de druk), uitg. Born.
(groot
formaat)
|

|
De
Werkspoor TMAS 278 is een 8 cilinder met een cilinderdiameter van
270mm. Hij levert 580pk bij 375tpm.
Bron: Oliemotoren (5de druk), uitg. Born.
(groot
formaat)
|
Naar menu motoren.
top

|
|