Aanvullingen en correcties zijn welkom.

Volvo Penta type MD 162 motoren


Naar motoren menu.


az99
Volvo Penta TAMD 162 uit 1988 in het mvs Napoleon. De motor levert met aangebouwde keerkoppeling 588pk bij 2100 tpm. Bij het verschijnen van deze motor was dit de sterkste Volvo Penta. [E>]
De stuurboord-(brandstof-)zijde van de motor.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 13 mei 2011.
(groot formaat)


az98
De bakboord-(smeerolie-)zijde van de hierboven getoonde motor.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 13 mei 2011.
(groot formaat)


az97
Volvo Penta uit het mvs Loreley van J. Strijker. Volgens de verkregen informatie zou de motor ca. 550 pk moeten zijn en het lijkt me daarom een TAMD162, dit maal de stuurboordzijde van vooraf gezien.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 28 april 2011.
(groot formaat)


az96
En de bakboordzijde van bovenstaande motor van vooraf gezien.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 28 april 2011.
(groot formaat)


a88
Een TAMD162 CC uit 2001. Deze motor levert 510 pk. Met wat moeite ziet men een dun staalkabeltje lopen waarmee men, conform de nieuwe eisen, de brandstoftoevoer naar de motor kan blokkeren.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 29 september 2011.
(groot formaat)


a88b
TAMD 162CC

De bakboordzijde van voorgaande motor.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 29 september 2011.
(groot formaat)


a79
Eveneens een TAMD 162 CC uit 2001. Deze staat in het mvs Renata en levert eveneens  circa 510 pk. Behalve de wijze waarop een extra wisselstroomdynamo aangebracht is, is ook het enorme brandstoffilter een in het oog lopend detail.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 10 augustus 2011.
(groot formaat)


a78
TAMD 162 CC

De motor, welke erg hoog op zijn steunen staat, is flexibel opgesteld. Daar achter volgt een ZF keerkoppeling.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 10 augustus 2011.
(groot formaat)


a73
TAMD 162C

De Volvo in de Deo Volente levert 550pk. Achter de motor volgt een ZF keerkoppeling.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 4 juli 2011.
(groot formaat)


a72
TAMD 162C

Aan de voorzijde bevinden zich, zoals gebruikelijk, de hydrauliekpomp en de twee dynamo's.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 4 juli 2011.
(groot formaat)

Naar motoren menu.


top




JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic Statistieken


Valid HTML 4.01 TransitionalValid CSS!















v4.0 © P.I.Klein