|
Aanvullingen
en
correcties zijn welkom.
Volvo Penta type MD 162
motoren
Naar motoren menu.

|
Volvo
Penta TAMD 162 uit 1988 in het mvs Napoleon. De motor levert met
aangebouwde keerkoppeling 588pk bij 2100 tpm. Bij het verschijnen van
deze motor was dit de sterkste Volvo Penta. [E>]
De stuurboord-(brandstof-)zijde van de motor.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 13 mei 2011.
(groot
formaat)
|

|
De
bakboord-(smeerolie-)zijde van de hierboven getoonde motor.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 13 mei 2011.
(groot
formaat)
|

|
Volvo
Penta uit het mvs Loreley van J. Strijker. Volgens de verkregen
informatie zou de motor ca. 550 pk moeten zijn en het lijkt me daarom
een TAMD162, dit maal de stuurboordzijde van vooraf gezien.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 28 april 2011.
(groot
formaat)
|

|
En de
bakboordzijde van bovenstaande motor van vooraf gezien.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 28 april 2011.
(groot
formaat)
|

|
Een
TAMD162 CC uit 2001. Deze motor levert 510 pk. Met wat moeite ziet men
een dun staalkabeltje lopen waarmee men, conform de nieuwe eisen, de
brandstoftoevoer naar de motor kan blokkeren.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 29 september 2011.
(groot
formaat)
|

|
TAMD
162CC
De bakboordzijde van voorgaande motor.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 29 september 2011.
(groot
formaat)
|

|
Eveneens
een TAMD 162 CC uit 2001. Deze staat in het mvs Renata en levert
eveneens circa 510 pk. Behalve de wijze waarop een extra
wisselstroomdynamo aangebracht is, is ook het enorme brandstoffilter
een in het oog lopend detail.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 10 augustus 2011.
(groot
formaat)
|

|
TAMD
162 CC
De motor, welke erg hoog op zijn steunen staat, is flexibel opgesteld.
Daar achter volgt een ZF keerkoppeling.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 10 augustus 2011.
(groot
formaat)
|

|
TAMD
162C
De Volvo in de Deo Volente levert 550pk. Achter de motor volgt een ZF
keerkoppeling.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 4 juli 2011.
(groot
formaat)
|

|
TAMD
162C
Aan de voorzijde bevinden zich, zoals gebruikelijk, de hydrauliekpomp
en de twee dynamo's.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 4 juli 2011.
(groot
formaat)
|
Naar motoren menu.
top

|
|