Aanvullingen en correcties zijn welkom.

MWM 348 motoren

Naar motoren menu.


a88
MWM TRH 348 SU.
T = met oplading
R = ruwolie motor
H = hoge druk motor
3 = derde ontwikkelingsserie
48 = zuigerslag in cm
S = 6 cilinder
U = omkeerbaar

De MWM RH 348 SU is een motor zonder turbo. De zes cilinder komt daarmee op 500 pk bij 375 toeren per minuut. (meer foto's)

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 20 december 2011
(Groot formaat)


a72
Ook dit is een RH 348 SU 6 cilinder. Deze lever echter 580 pk bij 375 toeren per minuut. De motor is negen jaar jonger dan de voorgaande. (meer foto's)

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 24 april 2014
(Groot formaat)


a99
MWM TRH 348 SU uit 1956.
Deze 6 cilinder viertaktmotor met turbo levert 750 pk bij 375 toeren per minuut. Helaas laten niet alle machinekamers ruimtes voor mooie overzichten, maar er zijn wel nog een paar foto's.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 14 november 2011.
(Groot formaat)


a82
Deze MWM TRH 348 SU stamt uit 1962 de motor werd in 1963 op de werf van Schurenstedt, Bardenfleth in
Duitsland in het nieuwgebouwde mvs Warfleth geplaatst. Ook dit is een 6 cilinder turbo.
Het schip vaart thans als Helena Nelly met schipper Heuvelman uit Duisburg
(Meer foto's)

Foto: René te Pas,
Nijkerk 17 januari 2013.
(Groot formaat)


a95
Nog een motor van het zelfde type staat sinds de bouw in 1963 in het motorvrachtschip Zephir (3110554).
Links onder de belangrijkste meters. Ze meten de druk van het oliesysteem voor en na de filter, van de turbo en van de koelwatersystemen.
(meer foto's deze motor)

Foto: René te Pas,
Nijkerk 22 september 2011.
(Groot formaat)


a91
Een 8 cilinder versie van de MWM TRH 348 SU uit 1959. Deze motor levert 1050 pk bij 375 toeren. De omkeerbeweging is inmiddels omgebouwd naar een hydraulisch systeem.

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 28 maart 2012
(Groot formaat)


a90
Het smeerapparaat dat de smering van de hoofdlagers verzorgd. Daar achter een Bosch brandstofpomp.

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 28 maart 2012
(Groot formaat)


a89
De turbo van de 8 cilinder TRH 348 SU.

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 28 maart 2012
(Groot formaat)

Naar motoren menu.


top





Statistieken
 















v4.0 © P.I.Klein