Aanvullingen en correcties zijn welkom. PLAKBOEK MWM motoren
|
![]() |
MWM
RH 348 SU bouwjaar 1955 Het kleppensmeerapparaat heeft een plaatsje boven het inlaatspruitstuk gekregen. Dat lijkt een modificatie die alleen op deze motor toegepast is. Foto: René te Pas, Nijkerk, 20 december 2011 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU bouwjaar 1955 Het motorschildje van de MWM RH 348 SU. Dit uit 1955 stammende motorschild vermeldt nog steeds dat MWM voortgekomen is uit de afdeling stationaire motoren van Benz. Foto: René te Pas, Nijkerk, 20 december 2011 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU bouwjaar 1955 De uitlaatzijde met de oliekoeler. Foto: René te Pas, Nijkerk, 20 december 2011 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU De in 1964 gebouwde motor levert 80pk meer dan de in 1955 gebouwde motor. Beiden zonder turbo, beiden 6 cilinders. Het enige verschil dat ik op de foto's kon ontdekken waren een paar smeerolieledinkjes. Foto: René te Pas, Nijkerk, 24 april 2014 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU De twee olieleidingen die bij A bevestigd zijn, kon ik bij het oudere model niet terug vinden. Bij B ziet men de hydraulische stuuring voor de kleppen van de aanzetbeweging. Foto: René te Pas, Nijkerk, 24 april 2014 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU Het centraalsmeerapparaat dat de smering van de hoofdlagers verzorgd staat bij deze motor, of is het bij dit type, op een meer gebruikelijke plaats. Foto: René te Pas, Nijkerk, 24 april 2014 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU De uitlaatzijde van de motor met, als ik het wel heb, een forse oliekoeler. Daaronder ziet men de aansluitingen van de centraalsmeringolieleidinkjes (O). Foto: René te Pas, Nijkerk, 24 april 2014 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU Er wordt hier flink gepoetst en geschilderd; helaas kan men nog niet overal bij. Foto: René te Pas, Nijkerk, 24 april 2014 (Groot formaat) |
![]() |
MWM
RH 348 SU De cilinderkoppen met bij S de startlucht ventielen. Foto: René te Pas, Nijkerk, 24 april 2014 (Groot formaat) |
|
Statistieken |
|
|
|