Aanvullingen en correcties zijn welkom. Mitsubishi motoren
|
![]() |
Mitsubishi dieselmotoren vonden in
de beroepsvaart voornamelijk toepassing in aggregaten e.d. Sinds de
jaren negedntig winnen ze ook als voortstuwingsmotor aan populariteit. Hier een folder van de SN(TK) serie. Inzender: Gerrit Schut, Tzum. (groot formaat) |
![]() |
Hier
dan een Mitsubishi S8N MPTK. Deze 8 cilinder in lijn motor werd in 1988
gebouwd en levert
700pk bij 1800 tpm. Foto: René te Pas. Nijkerk 19 mei 2011. (groot formaat) |
![]() |
De
bakboordzijde van bovenstaande motor. Foto: René te Pas. Nijkerk 19 mei 2011. (groot formaat) |
![]() |
Een
Mitsubishi S8U MPTK. Deze 11 ton zware motor levert ruim 1800pk bij
1060 toeren per minuut. Twee van deze motoren hebben een plaatsje in
het 2895 ton grote mts Liberitas. Foto: Jan Meppelink, Wijnegem 19 oktober 2012. (groot formaat) |
![]() |
Deze
Mitsubushi van het type 6RM PTK zou 600pk moeten kunnen leveren. Het
bouwjaar van deze motor is 1994. Foto: René te Pas. Nijkerk 19 mei 2011. (groot formaat) |
![]() |
Een Mitsubishi S6R-MPTA. Deze motor levert 550pk bij circa 1500 tpm. Het is een 6 cilinder in lijn motor met turbo en nakoeler. Foto: René te Pas. Nijkerk 10 augustus 2011. (groot formaat) |
![]() |
De
in- en uitlaat bevinden zich aan dezelfde zijde. De belangrijkste
bedienigsorganen aan de tegenoverliggende kant. Foto: René te Pas. Nijkerk 10 augustus 2011. (groot formaat) |
![]() |
Eveneens
S6R-MPTA. Deze is 598 pk sterk. Foto: René te Pas. Nijkerk 24 juli 2013. (groot formaat) |
![]() |
De
achterzijde van voorgaande motor. Links voor ziet men de bunkoeler. Foto: René te Pas. Nijkerk 24 juli 2013. (groot formaat) |
![]() |
De in
en uitlaatzijde met turbo. Foto: René te Pas. Nijkerk 24 juli 2013. (groot formaat) |
JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic | Statistieken |
|
|
|