Aanvullingen en correcties zijn welkom. Kromhout
scheepsmotoren
|
![]() |
De
Saint Antoine is uitgerust met een Kromhout 1 cilinder 45pk gloeikop
motor. (meer foto's in het scheepsportret) Foto: F. Logghe. (groter formaat) |
![]() |
De
cylinders van een Kromhout 2H3. 80 pk (meer foto's motorinstallatie) Foto: C. Minderman, 2 november 2006. (groot formaat) |
![]() |
Niet
in gebruik als scheepsmotor,
maar daarom niet minder interessant, een Kromhout 3ER4 150 pk in het
'energiecentrum' van het gevangeniscomplex Veenhuizen. (meer foto's) Foto: Eelke Klein. Veenhuizen, 1 augustus, 2008. (groot formaat) |
![]() |
De
brandstofpompen met centrifugaalregeling van een Kromhout waarvan ik
helaas geen totaal beeld heb. Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motorenmuseum Nieuwe Niedorp. (groot formaat) |
![]() |
Dit,
een beetje wazige, plaatje toont ons vermoedelijk een Kromhout H3. (andere foto) Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motorenmuseum Nieuwe Niedorp. (groot formaat) |
![]() |
Vermoedelijk
een Kromhout F240. Deze drie cilinder levert 190pk bij 750tpm. (afbeeldingen andere F240's) Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motorenmuseum Nieuwe Niedorp. (groot formaat) |
![]() |
De
Kromhout 8TS117 is goed voor 140pk bij 1500tpm. Deze motor kon ook met
handstart geleverd worden! (meer afbeeldingen TS117) Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motorenmuseum Nieuwe Niedorp. (groot formaat) |
![]() |
De
Kromhout LW6 is een in licensie gebouwde Gardner LW. Deze motor levert
ca. 90pk bij 1500tpm. De (Gardner) motoren bestonden ook in liggende uitvoering en werden onder meer in autobussen toegepast. (foto LW 5) Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motorenmuseum Nieuwe Niedorp. (groot formaat) |
Statistieken |
|
|
|