Aanvullingen en correcties zijn welkom.

Keerkoppelingen

REINTJES



Naar menu motoren.


reintjes hydraulische keerkoppeling
Reintjes hydraulische keerkoppeling type WGU met vertraging 2:1.
Een zogenaamde in-lijnkoppeling.
Rechts een vetpot voor de schroefas.



a83
Een Reintje WUÖ keerkoppeling, rechtsdraaiend, max. 1800 tpm. De vertraging viel via de foto helaas niet te ontcijferen.
Het is een keerkoppeling met vertraging waarbij de uitgaande as lager ligt dan de ingaande as. Op de voorgrond een machanische toerenteller van een Deutz SA8M517.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 7 september 2013
(Groot formaat)


a56
Een Reintje keerkoppeling achter een Deutz SF12 M716  van 589pk. Mogelijk eveneens van het type WUÖ. De keerkoppeling staat in de dubbelschroefssleepboot Reiher, daarom staat de keerkoppeling iets gekantelt achter de motor.

Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot formaat)


a87
Het lijkt een keerkoppeling maar vermoedelijk is het alleen een vertraging. Deze staat achter een Deutz BA8M528 620pk bij 750 tpm.

Foto: René te Pas,
Nijkerk  1 maart 2012
(groot formaat)

a79
Een typeplaatje achter eenzelfde motor in een ander schip onthult dat het gaat om een vertraging van 2:1 van het type UJS.

Foto: René te Pas,
Nijkerk  20 december 2013.


re
De omslag van een folder van Reintjes.

Pagina's op groot formaat:
omslag, blz.1, blz.2, blz.3, blz.4, blz.5, blz.6, blz.7, blz.8, blz.9, blz.10, blz.11, blz.12, blz.13, blz.14, blz.15.

Inzender: Gerrit Schut Tzum.


a99
Een onbekend type Reintjes uit de jaren 60.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 30 maart 2012.
(Groot formaat)


a91
Helaas geen fabrikaat genoteerd en iets anders dan de vorige, maar de keerkoppeling doet dienst achter een 520pk Deutz; een Reintjes lijkt dus waarschijnlijk. De keerkoppeling stamt vermoedelijk uit 1963.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 1 augustus 2012.
(groot formaat)


a88
Aangeflense keerkoppelingen zoals deze Reintjes achter een Detroit Diesel ziet men, nu de motoren steeds vaker op rubbers gezet worden, nog maar weinig.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 3 oktober 2011.
(groot formaat)


a89
Ook het mvs Tunica vertrouwt zijn ruim 800 paardekrachten toe aan een Reintjes keerkoppeling.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 23 januari 2013.
(groot formaat)


a89
Een Reintjes uit 2002.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 26 augustus 2011.
(groot formaat)


a97
Een Reintjes hydraulische keerkoppeling van het type WAF 364 met een reductie van bijna 5:1.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 17 mei 2013.
(Groot formaat)


a98
De informatie welke op voorgaande koppeling bevestigd is. Het gewicht bedraagt 1010 kg, er gaat 38 liter SAE 30 olie in en hij werd gebouwd in het jaar 2000. De overige informatie lijkt gerelateerd aan de motor die er aan gekoppeld is.

Foto: René te Pas,
Nijkerk 17 mei 2013.
(Groot formaat)

Naar menu motoren.
top





Statistieken


 















v4.0 © P.I.Klein