Aanvullingen en correcties zijn welkom. Diverse
motoren
|
![]() |
Mirrlees Blackstone Door allerlei samenwerkingen, overnames, fusies wordt het er ten aanzien van vele dieselmotoren niet duidelijker op met welk merk men het nu werkelijk te doen heeft. Sinds 1969 produceren Mirrlees en Blackstone hun motoren onder één naam. Inzender: Gerrit Schut, Tzum. (groot formaat) |
![]() |
Mirrlees
Blackstone E-type Mk-II. De zes cilinder levert 800 en de acht cilinder
1067 pk beiden bij 1000tpm. Folderfragment. Inzender: Gerrit Schut, Tzum. Folder op groot formaat: afb.1, afb.2, afb.3, afb.4, afb.5, afb.6, afb.7, afb.8, afb.9, afb.10, afb.11. |
![]() |
De
firma Moës uit Waremme,
België, is nog steeds actief. De laatste 50 jaar houdt zij zich
echter vornamelijk bezig met de import van Hatz diesels voor
generatoren en pompen. Bron: Oliemotoren, 5de druk, uitg. Born (groot formaat) |
![]() |
Een zes cilinder Moës met aangeflensde keerkoppeling Reintjes Böu. Foto: Pieter Klein, Antwerpen, 17 april 2013. (Groot formaat) |
![]() |
De
Moës diesels stammen uit Waremme België. Het bedrijf
werd in 1904 opgericht en werd later bekend als S.A. Moteurs Moës. De motoren werden veelal ingebouwd in smalspoor materieel, wat eveneens door Moës geproduceerd werd. Foto: Pieter Klein, Antwerpen, 17 april 2013. (Groot formaat) |
![]() |
De
motor van de bakboordzijde gezien. Deze motoren leveren ca. 120 pk bij 900 tpm. Foto: Pieter Klein, Antwerpen, 17 april 2013. (Groot formaat) |
![]() |
Een
stationaire motor 'Moteur Millot' type C3. Foto: Pieter Klein, 24 september 2010, Motoren museum Nieuwe Niedorp. (groot formaat) |
Statistieken |
|
|
|