Aanvullingen en correcties zijn welkom.

Plakboek: Deutz motoren
deel 3
Naar menu motoren.



a84
Deutz BA8M 528.
Voorste deel van de motor met uitlaatthermometers, oliedrukmeters en eentje met een mij onbekende functie.

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 1 maart 2012.
(groot formaat)


a83
Deutz BA8M 528
Achterste deel van de motor met bovenaan de turbo en onder het inlaatspruitstuk de brandstofpomp.

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 1 maart 2012.
(groot formaat)


a51
Deutz BA8M 528
De oorspronkelijk bedieningsorganen op een andere motor van dit type, worden via rollenkettingen bediend.


Foto: René te Pas,
Nijkerk, 20 december 2013.
(groot formaat)


50
Deutz BA8M 528
De brandstofpompen en de omkeerbeweging. De omkeerbeweging lijkt hydraulisch aangestuurd te worden.

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 20 december 2013.
(groot formaat)


a49
Deutz BA8M 528.
16 thermometers in het gelid.

Foto: René te Pas,
Nijkerk, 20 december 2013.
(groot formaat)


a57
Het instrumenten paneel van tweemaal Deutz SF12 M716  in de sleepboot-ijsbreker Reiher.

Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot formaat)


a55
Deutz SF12 M716
De voorkant van de motor met gecombineerde interkoeler en expansievat. Het heeft er alle schijn van dat de motor zijn lucht van buiten de machinekamer aanzuigt.


Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot formaat)


a54
Deutz SF12 M716
Zicht op het inlaatspruitstuk, het koelwaterspruitstuk, kleppendeksels en uitlaatspruitstuk.

Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot formaat)


a53
Deutz SF12 M716
De uitlaten zijn geďsoleerd alleen het uitlaatexpansiestuk moet het met een simpele afscherming doen.
(Foto keerkoppeling)

Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot formaat)


a93
Bakboord vooraanzicht van de Deutz BF12M 716.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 17 mei 2011.
(groot formaat)


a79
Een Deutz Deutz BF16M 716.De  motor is voorzien van gescheiden turbo's met nakoelers.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 30 maart 2012.
(groot formaat)


a78
Aan de voorzijde van de motor bevindt zich de pomp voor de heden ten dage onmisbare hydrauliek

Foto: René te Pas.
Nijkerk 30 maart 2012.
(groot formaat)


a77
Deutz SBF 16M  716 (LLK-U ?)
De motor aan de achterzijde gezien.  De uitlaat is tot de turbo goed ingepakt om zoveel mogelijk energie voor de turbo te behouden. De isolatie na de turbo dient voornamelijk de veiligheid en het comfort.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 30 maart 2012.
(groot formaat)


a88
Deutz SBA16M816. Rechts de voorzijde met bovenaan het expansievat, links de inlaatluchtkoelers.

Foto: René te Pas,
Nijkerk,  3 april 2012.
(groot formaat)


a87
Deutz SBA16M816. De bakboordzijde van de motor met achteraan de twee inlaatluchtkoelers.

Foto: René te Pas,
Nijkerk,  3 april 2012.
(groot formaat)


a86
Deutz SBA16M816.
Deutz, MWM, Klöckner Humbolt Deutz en als men dan ook nog weet dat het embleem van Magirus afkomstig is over welk merk praten we dan eigenlijk?


Foto: René te Pas,
Nijkerk,  3 april 2012.




Naar menu motoren.
top





Statistieken
















v4.0 © P.I.Klein