|
Aanvullingen
en
correcties zijn welkom.
Plakboek:
Deutz motoren
deel 3
Naar menu motoren.

|
Deutz
BA8M 528.
Voorste deel van de motor met uitlaatthermometers, oliedrukmeters en
eentje met een mij onbekende functie.
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 1 maart 2012.
(groot formaat)
|

|
Deutz
BA8M 528
Achterste deel van de motor met bovenaan de turbo en onder het
inlaatspruitstuk de brandstofpomp.
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 1 maart 2012.
(groot formaat)
|

|
Deutz
BA8M 528
De oorspronkelijk bedieningsorganen op een andere motor van dit type,
worden via rollenkettingen bediend.
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 20 december 2013.
(groot formaat)
|

|
Deutz
BA8M 528
De brandstofpompen en de omkeerbeweging. De omkeerbeweging lijkt
hydraulisch aangestuurd te worden.
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 20 december 2013.
(groot formaat)
|

|
Deutz
BA8M 528.
16 thermometers in het gelid.
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 20 december 2013.
(groot formaat)
|

|
Het
instrumenten paneel van tweemaal Deutz SF12 M716 in de
sleepboot-ijsbreker Reiher.
Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot
formaat)
|

|
Deutz
SF12 M716
De voorkant van de motor met gecombineerde interkoeler en expansievat.
Het heeft er alle schijn van dat de motor zijn lucht van buiten de
machinekamer aanzuigt.
Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot
formaat)
|

|
Deutz
SF12 M716
Zicht op het inlaatspruitstuk, het koelwaterspruitstuk, kleppendeksels
en uitlaatspruitstuk.
Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot
formaat)
|

|
Deutz
SF12 M716
De uitlaten zijn geïsoleerd alleen het uitlaatexpansiestuk moet
het met een simpele afscherming doen.
(Foto keerkoppeling)
Foto: René te Pas.
Harderwijk 9 oktober 2013.
(groot
formaat)
|

|
Bakboord
vooraanzicht van de Deutz BF12M 716.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 17 mei 2011.
(groot
formaat)
|

|
Een
Deutz Deutz BF16M 716.De
motor is voorzien van gescheiden turbo's met nakoelers.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 30 maart 2012.
(groot
formaat)
|

|
Aan
de voorzijde van de motor bevindt zich de pomp voor de heden ten dage
onmisbare hydrauliek
Foto: René te Pas.
Nijkerk 30 maart 2012.
(groot
formaat)
|

|
Deutz
SBF 16M 716 (LLK-U ?)
De
motor aan de achterzijde gezien. De uitlaat is tot de turbo goed
ingepakt om zoveel mogelijk energie voor de turbo te behouden. De
isolatie na de turbo dient voornamelijk de veiligheid en het comfort.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 30 maart 2012.
(groot
formaat)
|

|
Deutz
SBA16M816. Rechts de voorzijde met bovenaan het expansievat, links de
inlaatluchtkoelers.
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 3 april 2012.
(groot
formaat)
|

|
Deutz
SBA16M816. De bakboordzijde van de motor met achteraan de twee
inlaatluchtkoelers.
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 3 april 2012.
(groot
formaat)
|

|
Deutz
SBA16M816.
Deutz, MWM, Klöckner Humbolt Deutz en als men dan ook nog weet dat
het embleem van Magirus afkomstig is over welk merk praten we dan
eigenlijk?
Foto: René te Pas,
Nijkerk, 3 april 2012.
|
Naar menu motoren.
top
|
|