Aanvullingen en correcties zijn welkom.

Luchtgekoelde Deutz motoreN



Naar menu motoren.


deutz aggregaat
Een aggregaat met een luchtgekoelde Deutz F2L 312, 18pk, 1800 tpm. De motoren kwamen midden jaren zestig in productie.

Schoonoord, 6 juni 2008.
(groot formaat)


deutz_f1l712
De Deutz F1L 712. 6pk bij 1200tpm. De motoren kwamen eind jaren 50 in productie.


Bron: Deutz folder uit de jaren '60 (fragment).
Inzender: H. Hulsman, Maasbracht.


deutz_f2l514
De een A2L 514, wat het verschil met een F2L 514 is me niet duidelijk. De F staat voor  'fahrzeug'. De A schijnt voor 'Alzweg' te staan.
  De motor levert 28pk bij 1800tpm.

Bron: Deutz folder uit de jaren '60 (fragment).
Inzender: H. Hulsman, Maasbracht.


f6l514
De Deutz F6L 514. Een luchtgekoelde zes cilinder in lijn motor, goed voor 84pk bij 1800tpm.

Bron: Deutz folder uit de jaren '60 (fragment).
Inzender: H. Hulsman, Maasbracht.


a8l614
De Deutz A8L 614, 112pk bij 1800 tpm.
Luchtgekoelde hoofdmotoren zijn in de binnenvaart niet echt populair.  Er zijn echter machinekamers waarin ze wel te vinden zijn, maar vaker ziet men ze als dekmotor in combinatie met een roerpropellor.

Bron: Deutz folder uit de jaren '60 (fragment).
Inzender: H. Hulsman, Maasbracht.



f12l714
De Deutz F12L 714. 170pk bij 1500 tpm.


Bron: Deutz folder uit de jaren '60 (fragment).
Inzender: H. Hulsman, Maasbracht.



flog
Een 12 cilinder luchtgekoelde Deutz in een sleepboot genaamd 'Hans'.

Foto: F. Logghe.
(groter formaat)

Naar menu motoren.
top





Statistieken
 


















v4.0 P.I.Klein