Aanvullingen en correcties zijn welkom.

PLAKBOEK Cummins.


Naar menu motoren.



cumminsdiesel
De inlaatzijde van de Cummins uit het motorbeunschip 'Eben Haëzer'.

Foto: B. v. Roest,
Schoonohoven, Januari 2005.
(groot formaat)


a87
Cummins NTA 855 tussen de turbo (rechts) en het inlaatspruitstuk met koeler liggen de cilinderkoppen verstopt.


Foto: René te Pas.
Nijkerk 5 januari 2012.
(groot formaat)


a96
Cummins KTA 19M

De bouw van deze motor is erg strak. Het is een 6 cilinder in lijn 4 takt diesel met een gewicht van bijna 2100 kg (ex-keerkoppeling).


Foto: René te Pas.
Nijkerk 17 oktober 2011.
(groot formaat)


a95
Vooraan in beeld de dynamo met daaronder de koelwatercirculatiepomp. De turbo is ongeveer halverwege de motor geplaatst.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 17 oktober 2011.
(groot formaat)


a92
Cummins KTA 38M2
Deze 12 cilinder V motor met een inhoud van 38 liter is afgesteld op 940pk.
Het gewicht zonder keerkoppeling bedraagt circa 4200kg. De motor stamt uit 1990.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 12 juni 2012.
(groot formaat)


a90
Een KTA 38M1 met Reintjes keerkoppeling.
Deze motor is voorzien van nakoeling en levert
1000pk. Het bouwjaar is 2002.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 16 augustus 2011.
(groot formaat)


a89

Hier zijn de koelwaterleidingen naar het inlaatspruitstuk te zien. Ook duidelijk zichtbaar is de dubbele startmotor van dit type.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 16 augustus 2011.
(groot formaat)


a84
De inlaatsectie van de KTA38 in het
 mvs Nautic 2.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 24 mei 2013.
(groot formaat)


a83

Motorsteun, filters, waterpomp en dynamo van voorgaande motor.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 24 mei 2013.
(groot formaat)


a82
Een beperkt overzicht vanaf bakboord voor op de KTA38 in het mvs Nautic 2.


Foto: René te Pas.
Nijkerk 24 mei 2013.
(groot formaat)


a85
De QSK is een 6 cilinder in lijn motor, welke werkt volgens het 'common-rail' principe.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 8 juli 2011.
(groot formaat)


a81
Cummins QSK 19M. De kleur die Cimmins voor zijn motoren gekozen heeft, zullen veel schippers toch te denken zetten. Het zal een hele toer zijn zoiets toonbaar te houden.

Foto: Jan Meppelink,
Almelo, 23 juli 2013.
(groot formaat)

Naar menu motoren.

top




JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic Statistieken


Valid HTML 4.01 TransitionalValid CSS!















v4.0 © P.I.Klein