|
Aanvullingen
en
correcties zijn welkom.
Plakboek Caterpillar 3406
scheepsmotoren
Naar menu motoren.

|
Een
T3406 uit 2000 van achter naar voor gezien.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 31 mei 2011.
(groot
formaat)
|

|
De
stuurboordzijde is de uitlaatzijde van de Caterpillar 3406. De motor
maakt gebruik van drukvulling toch moet de uitlaat gekoeld zijn. Hij is
immers niet met isolatie bekleed.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 2 april 2012.
(groot
formaat) |

|
Luchtfilter,
turbo en uitlaat van de 3406 met onderaan de keerkoppeling,
vermoedelijk een Twin Disc.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 2 april 2012.
(groot
formaat) |

|
De
voorzijde van de motor met de warmtewisselaar.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 2 april 2012.
(groot
formaat) |

|
Nog
een 3406. Het is niet bekend uit welk jaar deze stamt. Wat opvalt is de
iets andere opstelling van de brandstofpomp. Uit berichten valt op te
maken dat de motor afgesteld is op circa 305pk.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 18 augustus 2011.
(groot
formaat)
|

|
Het
achteraanzicht van deze 3406 met duidelijk zichtbaar de turbo met links
daarvan het luchtfilter. Helemaal rechts in beeld een bunkoeler en op
de voorgrond een keerkoppeling, vermoedelijk een Reintjes.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 18 augustus 2011.
(groot
formaat)
|

|
Opvallend
aan de Caterpillar vind ik het feit dat de verf er, ook bij de oudere
exemplaren, vaak nog goed op zit. Bij veel andere merken laat dat nog
wel eens te wensen over.
Foto: René te Pas.
Nijkerk 18 augustus 2011.
(groot
formaat)
|
Naar menu motoren.
top

|
|