Aanvullingen en correcties zijn welkom.

Plakboek Caterpillar 3406 scheepsmotoren
Naar menu motoren.


a92
Een T3406 uit 2000 van achter naar voor gezien.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 31 mei 2011.
(groot formaat)


a90
De stuurboordzijde is de uitlaatzijde van de Caterpillar 3406. De motor maakt gebruik van drukvulling toch moet de uitlaat gekoeld zijn. Hij is immers niet met isolatie bekleed.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 2 april 2012.
(groot formaat)


a89
Luchtfilter, turbo en uitlaat van de 3406 met onderaan de keerkoppeling, vermoedelijk een Twin Disc.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 2 april 2012.
(groot formaat)


a88
De voorzijde van de motor met de warmtewisselaar.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 2 april 2012.
(groot formaat)


a87
Nog een 3406. Het is niet bekend uit welk jaar deze stamt. Wat opvalt is de iets andere opstelling van de brandstofpomp. Uit berichten valt op te maken dat de motor afgesteld is op circa 305pk.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 18 augustus 2011.
(groot formaat)


a86

Het achteraanzicht van deze 3406 met duidelijk zichtbaar de turbo met links daarvan het luchtfilter. Helemaal rechts in beeld een bunkoeler en op de voorgrond een keerkoppeling, vermoedelijk een Reintjes.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 18 augustus 2011.
(groot formaat)


a85

Opvallend aan de Caterpillar vind ik het feit dat de verf er, ook bij de oudere exemplaren, vaak nog goed op zit. Bij veel andere merken laat dat nog wel eens te wensen over.

Foto: René te Pas.
Nijkerk 18 augustus 2011.
(groot formaat)

Naar menu motoren.


top




JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic Statistieken


Valid HTML 4.01 TransitionalValid CSS!















v4.0 © P.I.Klein