Aanvullingen en correcties zijn welkom.

 Machinekamer met A.B.C. diesels
Naar menu motoren.

Alhoewel deze machinekamer zich aan boord van een zeegaand visserschip bevindt en dus buiten het kader van deze site valt, wilde ik U deze plaatjes niet onthouden.
Foto's: F. Logghe, 14 mei 2004?


abc07
De machinekamer biedt plaats aan twee A.B.C. diesels en diverse andere machineriën.

(groot formaat)


abc04
Zo te zien is de ABC nog steeds uitgerust met een thermometer op elke uitlaatopening. Vroeger was dit bij scheepsdiesels vrij gebruikelijk, maar tegenwoordig ziet men het nog zelden.
Het nut? Zodra één van de meters een duidelijk afwijkende waarde te zien geeft, weet men dat er met de werking in die cylinder iets niet in orde is. Geven alle meters een abnormale waarde aan dan is er iets mis met de brandstof of de aandrijving.
Simpel, doeltreffend en goedkoper dan urenlang zoeken naar een mogelijke oorzaak.

(groot formaat)


abc16
Helaas viel er onder de heersende omstandigheden niet altijd een scherpe foto te maken.
De motor zou een 6 DXS kunnen zijn, die dan maximaal 478pk bij 750 t.p.m. kan leveren.

(groot formaat)


abc12

De twee motoren blijken één schroefas aan te drijven.

(groot formaat)


abc08
Een hulpmotor van het merk  Scania, type:
DS 11.

(groot formaat)


abc06
Een centrifugaalpomp.

(groot formaat)


abc13
Twee drinkwatertanks. Gezien de aanwezige drukmeters vormen deze tanks een onderdeel van een hydrofoor installatie.
Op de voorgrond twee electrisch aangedreven pompen.

(groot formaat)

Naar menu motoren.


top




JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic Statistieken


Valid HTML 4.01 TransitionalValid CSS!















v4.0 © P.I.Klein