ADELAIDE

  • Eerst bekende gegevens
  • Gebouwd met de naam Justitia II
  • Bouwjaar 1904
  • Bouwwerf Wed. C. Boele & Zn., Slikkerveer, Nederland
  • 1ste eigenaar G. Bossman in Lobith
  • Nationaliteit Nederland,
  • Extra informatie In 1937 voor 99 jaar verhuurd aan Nordwestdeutsche Schleppdampfer-Genossenschaft, Emden (Monopol).
    Inzetgebied was de Duitse kanalen.
    In mei 1964 voor sloop naar Nederland verkocht.
    Bron: Wim Suijkerbuijk.
  • Laatste naam St. Antonius
  • Scheepstype Stoomsleepboot
  • Gesloopt in 1964
  • Sloopbedrijf Stolk NV in Hendrik Ido Ambacht
  • Eigenaar Margaretha Vogt in Duisburg-Ruhrort

Mutatie

  • # Jaar Scheepsnaam Eigenaar
  • 1. 1904 Justitia II G. Bossman in Lobith
    Gegevens mutatie 1

    ScheepstypeStoomsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarG. Bossman in Lobith

    Tonnage
    Lengte2528
    Breedte564
    Diepgang180
    VoortstuwingStoommachine (Burgerhout) 225 ipk
  • 2. 1909 Justitia II G. Bossman in Mainz
    Gegevens mutatie 2

    ScheepstypeStoomsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarG. Bossman in Mainz

    Tonnage
    Lengte2528
    Breedte564
    Diepgang180
    VoortstuwingStoommachine (Burgerhout) 225 ipk
  • 3. 1920 Adelaide NV Sleepboot Adolph in Rotterdam
    Gegevens mutatie 3

    ScheepstypeStoomsleepboot
    EU-/ENI nummer2300758
    EigenaarNV Sleepboot Adolph in Rotterdam

    Tonnage
    Lengte2528
    Breedte564
    Diepgang180
    VoortstuwingStoommachine (Burgerhout) 225 ipk
  • 4. 1925 Adelaide Firma Düffels in Duisburg-Ruhrort
    Gegevens mutatie 4

    ScheepstypeStoomsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarFirma Düffels in Duisburg-Ruhrort

    Tonnage
    Lengte2528
    Breedte564
    Diepgang180
    VoortstuwingStoommachine (Burgerhout) 225 ipk
  • 5. 1935 St. Antonius Margaretha Vogt in Duisburg-Ruhrort
    Gegevens mutatie 5

    ScheepstypeStoomsleepboot
    EU-/ENI nummer
    EigenaarMargaretha Vogt in Duisburg-Ruhrort

    Tonnage
    Lengte2528
    Breedte564
    Diepgang180
    VoortstuwingStoommachine (Burgerhout) 225 ipk
Foto: Archief Vereniging De Binnenvaart - St. Antonius