Een nachtelijke stuurfout deed dit jachtje op de kant
belanden.
Foto: Pieter Klein. Greate Griene, juni 2001.(groter formaat)
Na het een broek aangelegd te hebben
werd het met de kraan naar de oever
getrokken.
Foto: Pieter Klein. Greate Griene, juni 2001.(groter formaat)
En nadat de banden verlegd waren kon het aan boord gehesen worden.
Foto: Pieter Klein. Greate Griene, juni 2001.(groter formaat)
Het Skûtsje van Joure werd
ondersteboven gezeild. Het zonk niet!
Bij de eerste bergingspoging kreeg men het wel overeind, maar het verdween naar de (niet al te diepe)
bodem. Het neusje
en de botteloef zijn nog net te zien.
Foto: Pieter Klein. Sneekermeer september 2002. (groter formaat)
Een berging van een dekschuit van publieke werken in de Amsterdamse grachten.
Foto Harry Pot - Anefo 1955 via het Nationaal Archief nr 907-3620. (groter formaat)
Na het bergen van de doden wordt op 21 april 1975 te Keulen
de onfortuinlijke Prinses Irene gelicht.
Uiteindelijke waren bij deze ramp 21 doden te betreuren.
Foto Bert Verhoeff - Anefo cc0 via Nat. Archief nr.927-8843, (groter formaat)
Op 8 juli 1920 werd de oude stoomkettingpont op het IJ aangevaren door de Schoener San Antonio waarna de pont langzaam zonk. De acht passagiers en de aanwezige bemanning konden veilig van boord komen.
Foto: NV Vereenigde fotobureaux. Vrij van Rechten. Bron. Nat. Archief nr. 036-1061.(groter formaat)
Prins Hendrikkade juni 1967. Tussen blussen en bergen.
Een nasmeulende lading sisal wordt gelost.
Foto: Eric Koch, Anefo CC0, Nat.Archief nr920-3752. (groter formaat)