Aanvullingen en correcties zijn welkom.

Koppelingen duwvaart

Menu duwvaart.
Naar deel 2.


koppellier
Een koppellier aan boord 'CFNR 953'.

Foto: Jan Meppelink,
Pependrecht, 14 juli 2008.
(groot formaat)


koppeling duwbakken
De koppeling met behulp van koppeldraden en koppellieren tussen twee duwbakken.

Prinses Margrietkanaal, maart 2003.
(groter formaat)


koppelsysteem duwbakje
Bijzondere koppeling
De stevens van deze duwbakjes [A>] zijn voorzien van een uitsparing waarin het koppelstuk geplaatst kan worden. Zo te zien moet er tussen beide bakken ook nog een soort van fender geplaatst worden, anders zullen de aangebrachte randen spoedig vernield zijn!

Foto: Jan Meppelink,
Hendrik Ido Ambacht, 1 juli 2008.
(groot formaat)


koppelsysteem duwbak
Nog geen idee hoe het precies in zijn werk gaat, maar dat komt vast nog wel eens.

Foto: Jan Meppelink,
Hendrik Ido Ambacht, 1 juli 2008.
(groot formaat)



koppelstuk
Gekoppelde spitsen
Een hydraulisch? gedempte 'afhouder' aan de kont van de Pourtout en een zware ronde steven aan de kop van de Protea.

De werkelijke verbinding komt tot stand met twee stevige koppeldraden, die via de achterbolders op de Pourtout naar een 'spaninrichting' midscheeps op haar roef lopen.
(Scheepsportret)

Foto: F. Logghe, Brugge.
(groter formaat)


detail steven
Hier ziet men de twee delen gescheiden.

Foto's: F. Logghe.

Menu duwvaart.
Naar deel 2.

top




JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic Statistieken


Valid HTML 4.01 TransitionalValid CSS!















v4.0 © P.I.Klein